Grado: Jardín y Transición
- Descripción de la actividad:
During the second semester of the school year, Kindergarten chosen the dinosaurs as their project, calling it “Dinoland” while Preschool chosen the science project calling it “Curious kids lab” focused on the development of scientific skills that contribute to the care and preservation of the environment.
At the end of the project the students made part of the stage play “Back to the future” based on the film with the same name , in this play the students made a short trip through time, visiting those moments when man with his wits created revolutionary devices and tools (Discovery of fire, light bulb, airplane, solar panels, etc.)
Durante el segundo semestre del año escolar, Jardín eligió a los dinosaurios como su proyecto, llamándolo “Dinoland” mientras que Transición eligió el proyecto de ciencias llamándolo “Laboratorio de niños curiosos” centrado en el desarrollo de habilidades científicas que contribuyan al cuidado y preservación del medio ambiente.
Al final del proyecto los estudiantes hicieron parte de la obra teatral “Back to the future” basada en la película con el mismo nombre, en esta obra los estudiantes hicieron un corto viaje a través del tiempo, visitando aquellos momentos en los que el hombre con su ingenio creó aparatos y herramientas revolucionarias como: Descubrimiento de fuego, bombilla, avión, paneles solares, etc.